• وبلاگ : کلبه بصيرت
  • يادداشت : از خداي ما تا خداي علي(ع) چقدر فاصله هست؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • پارسي يار : 0 علاقه ، 1 نظر
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام، يه ابزار خوب براي وبلاگ شما،

    شما هم با قراردادن اسکريپت در وبلاگتان در اين ثواب شريک بشيد.
    لينک اسکريپت: http://tathira.com/khatmquran.aspx
    يا علي
    مطالعه حقيقي در پديده هاي طبيعي يکي از راههاي رسيدن به خضوعي است که مي فرماييد، خضوعي که در نتيجه درک عظمت هستي بدست مياد، تناقضي بين حرف من و شما نيست. دانشمندان حقيقي به خضوع دست پيدا خواهند کرد.
    و نشانه هاي آشكاري در سراسر هستي بر وجود او شهادت مي دهند (كه اين نشانه ها رو از طريق علوم مختلف مي توان يافت)
    به عنوان مثال اينيشتين تونست به اين دست پيدا كنه كه همه موجودات نيازمند به خداوندند (نور).
    در قرآن به مطالعه پديده هاي هستي توصيه شده.
    پاسخ

    دوست عزيز! خدا شناسي بر اساس مطالعه آيات آفاقي و انفسي امري بديهي است اما خداشناسي که متکي بر دريافتهاي ناقص علمي باشد نه دريافتهاي متکي بر وحي ره به ناکجا اباد دارد. شناختي که ما را به فطرت خدا داديمان رهنمون نسازد شناختي سطحي و تنها يک دانش است مثل ساير دانش‌ها، شيطان به مقام حضور و حق اليقين بلکه عين اليقين نيز رسده بود اما دانش و معرفت و حتي شهود او ،او را به خضوع در برابر فرمان حق وادار نکرد.معرفت کامل و صحيح بايد منجر به خضوع و بندگي کامل و اعتراف به عجز و اطاعت کامل از او شود.


    سلام عليکم

    بله ميان درک ما تا درک ايشان تفاوت مثل همان زمين و آسمانست ، منتها نه در فهم ما از خدا ، چراکه خدايي که مثلا همان حکما ، عرفا ووو مي گويند خدا نيست !

    خدا را نمي شود فهميد ! هرچند فهم ما چيزي جز فهميده اي از خدا نيست ، چراکه لا اله الا الله ، يعني در فهميدن هم جيزي جز خدا متعلق فهم قرار نمي گيرد . چراکه چيزي جزو نيست که موضوع فهميدن قرار گيرد .

    با عرض سلام خدمت شما
    گروه اينترنتي رهروان ولايت با همکاري وبلاگ گروهي حجاب و عفاف، جنبش اينترنتي حجاب و عفاف را راه اندازي کردند از‌اين‌رو،‌ از تمامي فعالان فضاي مجازي دعوت مي کنيم با قرار دادن لوگوهاي«جنبش اينترنتي حجاب و عفاف» در پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ هاي خود و همچنين انتشار و بازنشر مطالب مربوط به اين جنبش همچون يادداشت،مقاله، دلنوشته، عکس، کليپ، پيامک و... ما را در اين امر خطير ياري فرمايند و نام خود را در زمره خادمين حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها ثبت فرمائيد .
    ضمنا جهت دريافت کد لوگو به آدرس زير مراجعه فرمائيد و پس از درج لوگو در بخش نظرات اعلام نمائيد تا پايگاه شما نيز در صفحه جنبش حجاب و عفاف لينک داده شده و خبر پيوستنتان به جنبش در بخش اخبار سايت درج گردد.
    www.jonbeshnet.ir/hijab

    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ جمعه 10 شهريور 91 نوشته (از خداي ما تا خداي علي (ع)) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    ممنون از انتخابتون! شما هم موفق باشين! انشاءالله