• وبلاگ : کلبه بصيرت
  • يادداشت : آيا خانم ها مقدم ترند؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 10 عمومي
  • پارسي يار : 2 علاقه ، 2 نظر
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    هرچي گفتيد محترم. همه مرداني که خداوند بعضيو به بعضي فضيلت دادن برترن يا خاونم فاطمه زهرا؟ پس بي خودي جو نگيرتد. خانوما وقاعا مقدم رتن.
    منم فرهنگ غربو قبول ندارم. ولي شما رو هم قبول ندارم.
    شما جزء مردايي هستيد که براي اينکه زنو پايين بکشيد حرف امير المومنينو که به عايشه و دو همراهش اشاره کردن و گفتن: اين زنان ناقص العقلن " رو به همه زناي خلقت برگردونديد تا بگيد ما آقايون عاقل ترين! کور خونديد. عقلو تو منش آدما ميشه فهميد و شما مرداي عقده اي بيچاره با حلوا حلوا کردن ماست ترشتون شيرين نميشه.
    پاسخ

    سلام. خانوم محترم هر چي هم شما گفتين محترم! گفتين و نگفتين کجاي حرف بنده اشتباه بود؟ چيزهايي که خوندين مبتني بر آيات قرآن بود و چيزي بيشتر از اون نياوردم اگه استدالي دارين لطف کنيد مبتني بر دستورات شرع باشه. گفتين حضرت زهرا(عليها سلام) اما از سيره عملي حضرتش چيزي نگفتين و اينکه عملکرد ايشون در برابر شرع مقدس اسلام چيزي جز تسليم و اطاعت نبوده. وقتي ايشون ازدواج ميکنن و پيامبر در تقسيم وظايف خانه داري رو به ايشون محول ميکنن حضرت بسيار خوشحال ميشن از اينکه مسئوليت سنگين اجتماعي و برخورد با نامحرم به ايشون واگذار نکردن خوشحال ميشن. ايشون در برابر همسرشان حضرت علي عليه السلام بسيار فروتن و مطيع بودن و اينو روش و سيره اي براي ساير زنان قرار دادن. ايشون بدون رضايت همسرشان هيچ کاري نميکردن( با اينکه دختر پيامبر بودن) ايشون مي فرمايند: بهترين چيز براي زن آن است که مردم نامحرمي او را نبيند و (بالعکس) و...شما يک کلمه از بيارين که گفته باشن زنها مقدمترند يا زنها برترند فقط يک کلمه. اما اينکه گفتين حضرت زهرا برتر از همه مردان و زنان عالمند درون شکي نيست. اما اگه يادداشت بنده رو درست ميخوندين تقدم و اولويتي که قرآن درش ازش صحبت کرده به معني فضيلت و برتري جنسيتي يا امتيازي جبري و خدا دادي نيست. فضيلت حضرت در امور اخلاقي و معنوي و همچنين چون خلقت حضرت از وجود پاک و بهشتي و نبوت سرچشمه گرفته و خلقت روحيشون خلقت بهشتي و نوري هست مقايسه شما بي معنا ميشه. پنج تن آل عبا خلقتشون بهشتي و نوري است و پيامبر به ايشون هوراءالانسيه يعني هوريه انسي خطاب ميکردن. اما فضيلت و برتري ايماني و روحاني و اخلاقي دليل بر اين نيست که ايشون خودشونو در مسئوليتهاي اجتماعي مقدمتر بر حضرت علي بدونن. قانون خدا براي همه مساويست و برخلاف شما و برخي زنان و دختران محترم که تحت تاثير القاءات آموزه هاي غربي قرار دارين ايشون تحت تاثير آموزه هاي اسلامي بودن و مطيع امر خدا بودن.