شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

چراغ جادو
سلام! دوست من، تاريخي که فراماسونها براي ما نوشته اند آن هم با حمايت شاه، دست پختي بهتر از اين از ديگ پلوي آمريکا و اسرائيل و شاه بيرون نمي آيد! به اعتقاد اساتيد و مورخين دلسوز و متعهد بايد در شيوه تاريخ نويسيمان باز بيني جدي صورت گيرد! بيشتر منابعمان به آن دوره بر مي گردد! مدارک بيشتري خواستين مي توانم ارائه بدم!
دوستان يک بار ديگه ياداشت بنده رو بخونن بعد دوباره به همون منابع مراجعه کنن! فکر کنم به نتايج ديگه اي ميرسن!
بنده اين کتاب نديدم ولي به ديدنش ميارزه!
البته يک سري حقايقي ديگه اي هم در باره نادر هست که بايد در فرصت مناسب بررسي و ارائه بشه!
بله ديوانه تر از اينکه پس از فتح هندوستان دستور داد جواهراتي رو که از غارت هندوستان به دست آورده بود مخصوصا الماس کوه نور و درياي نور رو تو بيابونا دفن کنند و مدتها زير خاک بوده، ثروتي باد آورده اي که دست يک ديوانه(به قول شما) افتاده بود!
اما از همه بدتر که به نظر من بزرگترين خيانت نادر بود با در هم شکستن قدرت محلي هندوستان و تضعيف قدرتهاي محلي و بومي اونجا، پاي انگليسيهاي روباه صفتو به خاورميانه باز کرد قرنها هندوستان مستعمره اونا شد و ما شديم همسايه ديوار به ديوار روباه پير و بقيه قضايا ....
دوست من! مثالشو بايد اينجوري بزنم ميخواست ابروي طرف درست کنه زد چششو کور کرد! کشور گشايي، غارت، قتل و عام هزاران نفر از مردم هندوستان، و از همه بدتر که هيچ شاهي فکر نکنم خيانتش به پاي اون برسه و گفتم، پاي استعمارو به منطقه باز کرد و ايران و کشورهاي منطقه در قبالش چقدر متضرر شدن! در ضمن هر طاغوتي مجبوره براي توجيه کارهاش و خيانتهاش يه خدماتي مخصوصا مذهبي انجام بده و خودشو به مذهب بچسبونه!
و البته هدف وسيله رو توجيه نمي کنه و لو هدف مقدسي هم باشه( که هدف اصلي نادر هم مقدس نبود کشور گشايي بود تا...)
به اين ميگن قياس مع الفارق! مقايسه دوتا چيز يکه هيچ ربطي به هم ندارن!
بازم که قياس کردين! به قول يکي از اساتيد ماست چه ربطي داره به دروازه! اونجا استعمار عامل اصليش ناپلئون بوده و يه موضوع کاملا متفاوته! شما از حرف من اينطور نتيجه گيري کردين! هر موضوعي رو بايد با شرايط و شاخصه ها و معيارهاي خودش بسنجيم نه با ديگري والبته گاها عوامل و علل به وجود آمدن يک حادثه مشترکه!
ميترسم اينجوري ادامه بديم حوصله بقيه سر بره و بندازنمون بيرون!
رواني بودنشو نميدنوم! ولي صدرصدر آدم عاقل و حتي ميتونم بگم باهوشي بوده وقتي هندوستانو فتح ميکنه نزديک به يک ميليون سرباز داشته هدايت و تجهيز و مديريت همچين سپاهي بعد از ضعف و انحطاط صفويه و حمله افغانها چيز کمي نيست. و شکست عثماني که ابر قدرتي بوده چيز کمي نيست! بحث ما سر نيت و اهدافشه! اينکه با اون قدرتش 16 سال بيشتر دووم نياورد!
بنده دکتر نيستم و البته اگه دکتر هم بودم فکر نکنم جراءت نزديک شدن به همچين آدميو داشته باشم! ولي يه چيزي داريم تو روايات به اسم شهوت و جنون قدرت! ميگن تا قبل رسيدن به قدرت و فتوحاتي که داشته همچين نبوده ولي غرور و جنون قدرت اونو به اين حال و روز انداخت!
دوستان ياداشتو مي خونيد نظر يادتون نره!
چراغ جادو
علي در کلبه درويشي
رتبه 9
189 برگزیده
1264 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
علي در کلبه درويشي عضو گروهی نیست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top