بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 122
سایه تاریکی | بازخوانی فصلی از خیانت فرقه صوفیه گنابادی
در فتنه 88 دراویش نعمت اللهی نیز به صف جریان برانداز پیوستند و تلاش کردند در کف خیابانها با انقلاب مبارزه کنند.
خیز تا خرقه ی صوفی به خرابات بریم
شطح و طامات به بازار خرافات بریم
در موضع بررسی اعمال فرقه ای و تطبیق تاریخی فرق بی شک کنکاش در فرقه های تصوف خود راهگشای شناخت بهتر از سایر فرقه ها می باشد زیرا به نوعی می توان صوفی گری مهد باروری فرقه گرایی در متن مذاهب اسلامی می باشد....
مصطفی آزمایش کیست ؟
دکتر مصطفی آزمایش که او را سخنگوی سلسله نعمت اللهی گنابادی مینامند پدیده عجیبی در سلسله گنابادی است نامبرده دارای افکار مارکسیستی است که سر رشته این افکار از عقده های کهنه خبر می دهد.
نامبرده با اینکه موفق به اخذ دکتری می شود منتهی با توجه به بنیه علمی کم نمی تواند به آرزوی دیرینه خود که تدریس در دانشگاه های رسمی باشد نائل شود از همین رو مدتی به همکاری با گروهک منافقین می پردازد و مدتی به عنوان سخنپوی فرقه رجوی فعالیت می نماید.
با توجه به حس جاه طلبی با گروهک نفاق نیز به نتایج قابل توجه ای نمی رسد لذا از منافقین جدا شده و سر مجالی درویشی در می آورد.
در اوخر عمر سلطان حسین نامبرده شروع به تفسیر قرآن در مجالس درویشی در منزل خود در پاریس می نماید گرچه این جلسات غیر قانونی بود و بدون اجازه که این سنت دیرینه اقطاب این فرقه است که هر کاری باید با اجازه قطب باشد.
منتهی به علت حال بد سلطان حسین کسی متوجه جلسات آزمایش و میانداری او در پاریس نبود.
بعد از مرگ سلطان حسین با هرج و مرج ایجاد شده در جریانات درویشی و درگیری حاج علی در مسائل داخلی دروایش آزمایش با هماهنگی پازوکی به انتشار فصلنامه عرفان می پردازند که با فضار به حاج علی این فصلنامه در داخل ایران تسوط عوامل فرقه گنابادی توزیع می گردد.
با توجه به خودسری های آزمایش که بر خلاف سنت ماذونیت این فرقه است حاج علی از نامبرده ناراحت شده که در سفر اروپای حاج در آلمان به توبیخ آزمایش می انجامد که همین امر باعث قهر آزمایش از فرقه و بازگشت به پاریش می گردد.
نامبرده با توجه به کینه به دل گرفته بعد از مرگ قصد تجدید بیعت نداشت ولی با تمهیداتی که توسط اطرافیان نورعلی به وی داده شد مانند قول مجاز دانستن وی با نورعلی تابنده بیعت نمود.
اما از دیگر سوی اعضای فرقه که در پاریش با روحیات نمابرده وتخلفات کسترده نامبرده در خصوص عشریه ها درویش داشتند به مخالفت با نامبرده پرداختند.
نامبرده با حمایتهای نورعلی به کسترش دامنه فعالیتهای خود پرداخت و به سخنرانی در اروپا و آمریکا می پرداخت و از سوی دیگر با چاپخانه ای که از تصرفات خود در عشریه های دراویش فراهم نموده بود قدرت چاپ مزخرفات خود را به هر تعداد و تیراژی دارا بود.
یکی از بدعتهای آزمایش ورود عده ای خانم معلوم حال برای نوازندگی در مجالی درویشی بود که مسبوق به سابقه در این فرقه نبود.
با وقوع واقعه قم و تخریب خانه تیمی دروایش آزمایش این موضوع را بهترین فرصت برای مطرح نمودن خود دانست و شروع به شایعه پراکنی و قصه بافی در این خصوص نمود و هر روز پای یکی از محافل رسانه ای ضد انقلاب حضور پیدا نمود و به هر چه بیشتر مطرح نمودن خود اقدام نمود.
همکاری های دیّان علایی بهائی و مصطفی آزمایش
مهمترین حامی مصطفی آزمایش که معمولا وی را به اکثر جلسات و کنفرانس ها دعوت می کند دیان علایی بهائی است.علایی که به دلیل نفوذ فرقه ضاله بهائیت در رسانه های مختلف و حمایت کشورهای استکباری از این فرقه،تبلیغات وسیعی علیه جمهوی اسلامی را ساماندهی می کند توانسته با همراه کردن این عضو فرقه صوفیه گنابادی پیوند محکمی بین این دو فرقه استعماری ایجاد کند.
تقریبا در دوسال گذشته در اکثر مجامع بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری این دو عنصر وطن فروش با هم همراه و همکار هستند و در تقسیم کار مشترک علیه جمهوری اسلامی جو سازی می کنند.
امسال در تنظیم قطعنامه های حقوق بشری این دو عنصر فعالیت چشمگیری داشتند و توانستد طبق معمول اربابان آمریکایی و صهیونیست خود را راضی کنند در بیانیه های خود از این دو فرقه ی انحرافی نیز نام ببرند.
آنچه مهم است این که تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی بهائیان را مسلمان نمی دانند و نور علی تابنده در راستای مخالفت با نظام جمهوی اسلامی به مزدورانش اجازه همکاری با همه گروه ها و فرقه های منحرف حتی بهائیان را داده است.
بیژن بیدآباد
درویش علاقمند به شهرت
یکی دیگر از عناصر فعال در چرخه ی فرقه ی صوفیه ی گنابادی بیژن بید آباد است.سایتهای فرقه و شبکه های ضد انقلابی همچون بی بی سی فارسی و رادیو صدای آمریکا تلاش فراوانی دارند او را به عنوان یک اقتصاد دان معرفی کنند.خودش خیلی دوست دارد مشهور شود.معمولا عکسهای مختلف در ژستهای متفاوت از خود در اینترنت منتشر می کند که بسیار دیدنی است.
اگر چه علاقه فراوان به شهرت دارد اما در رقابتهای درون فرقه ای امثال پازوکی اصلا علاقه ای به بید آباد ندارند و بعضا در جمع های خصوصی علیه او موضع نیز می گیرند.البته بعضی معتقدند او بیشتر جزو باند مردانی است.
سایتهای اصلاح طلب(بخوانید افساد طلب) مصاحبه های مکرری با او انجام داده اند.
یکی از جالبترین نکات مطلبی است که در روزنامه هم میهن در دوم تیر 86 درباره بید آباد منتشر شده است که حتی دراویشی که او را می شناسند را نیز به خنده وا می دارد.
در قسمتی از بیوگرافی وی آمده است که:
او شب ها ذکر می گوید و ریاضت می کشد وروزها جدول می چیند و نمودار می کشد.زمانی که با او تماس میگیریم تا وعده دیدار را تنظیم کند قرار را ساعت چهار صبح تنظیم می کند و.....
قطب آینده فرقه گنابادی
از زمان تاسیس فرقه گنابادی تا کنون خاندان تابنده تلاش کرده اند قطبیت از بین آنها بیرون نرود.سود سرشار عشریه و سایر موقوفات باعث شده این خانواده در رفاه کامل زندگی کنند و فرزندان اکثر اقطاب و حتی مشایخ فرقه خارج کشور تحصیل و زندگی کنند.اگر چه یوسف مردانی از هم اکنون خرقه قطبیت را بر تن کرده ولی از نظر نورعلی تابنده قطب بعدی رضا تابنده فرزند محبوبعلیشاه است.
عکسی از رضا تابنده که هم اکنون ساکن کانادا است را می گذارم تا دراویش محترم فرقه گنابادی حد اقل قطب آینده را از روی عکس بشناسند.
شهرام پازوکی
شهرام پازوکی کیست؟
وی متولد 1335در تهران است.او از نوجوانی عضو فرقه صوفیه گنابادی بود.تحصیلات خود را با حمایت سلطانحسین تابنده قطب فرقه ادامه داد و شایع است که وی قصد تحصیل در رشته راه سازی را داشته اما با ترغیب سلطان حسین تابنده در رشته فلسفه تحصیل کرد.
او یکی از صمیمی ترین افراد حلقه فکری قطب قبلی محسوب می شد و در راه اندازی کتابخانه فرقه در گناباد نقش کلیدی ایفا کرد.فیلم پابوسی قطب فرقه توسط وی در اینترنت منتشر شده است.
از مهمترین فعالیت های وی راه اندازی انتشارات رسمی فرقه گنابادی با نام انتشارات حقیقت با بودجه فرقه و همکاری مصطفی آزمایش (نماینده نورعلی تابنده در اروپا و جاسوس اداره امنیت خارجی فرانسه)بود.
در سایت انتشارات حقیقت که مدیر مسئولی آن با شهرام پازوکی است می خوانیم:
"انتشارات حقیقت در سال 1371 شمسی بنابر تصمیم و همت جمعی از نیکوکاران و نیکواندیشان از اهل عرفان در تهران تاسیس شد و اولین کتابی را که چاپ کرد "تجلی حقیقت در اسرار فاجعه کربلا " تالیف جناب سلطانحسین تابنده گنابادی بود که چند ماه پس از رحلت ایشان در همان سال منتشر شد .
هدف اصلی انتشارات حقیقت بطور عام نشر کتاب در قلمرو دین و تفکر و فرهنگ دینی و خصوصا عرفان و تصوف اصیل اسلامی است. از اینرو موضوعاتی از حکمت و عرفان تا هنر و ادبیات دینی را در بر می گیرد"
البته همانطور که مستحضرید منظور از این نیکوکاران قطب فرقه و مصطفی آزمایش هستند و منظور از کتب عرفان اسلامی مد نظر آقای پازوکی کتابهای فرقه صوفیه گنابادی است.
وی در سال 1378 با همکاری مصطفی آزمایش نشریه رسمی فرقه گنابادی به نام فصلنامه عرفان ایران را منتشر کرد که تا 34 شماره ادامه یافت و در سال 1386 تعطیل شد.در آغاز هر شماره از فصلنامه قطب وقت فرقه بیانیه ای منتشر می کرد.
ارسال اطلاعات مهم کشور توسط عوامل گنابادی به خارج از کشور
یکی از ویژه گیهای عنصار این فغرقه نفوذ به مجامع علمی،دانشگاه ها و حتی دستگاه های مهم کشور است،که با انتشار نامه مصطفی آزمایش (جاسوس فرانسه و نماینده نورعلی تابنده) به احمد شهید نماینده حقوق به اصطلاح بشر مشخص شد اطلاعات مراکز مهم و دانشگاه های کشور از طریق عوامل این فرقه به خارج فرستاده می شود.
برای نمونه قسمتی از نامه مصطفی آزمایش این عنصر وطن فروش و خائن را بازخوانی می کنیم:
علاوه براین با تجدید سازمان مراکز پژوهشی "مطالعات ادیان" در قم و نیز "انجمن پژوهش حکمت و فلسفه" در تهران و اخراج اساتید صاحب نام از این مرکز و انتصاب آخوندهای کم سن و سال و بیسواد مانند "عبدالحسین خسروپناه" این مراکز را کانون مغزشویی توده های بی اطلاع و متعصب بسیجی قرار داده اند.
نامبرده در جایی دیگر می نویسد:از سه هفته قبل آقای صالح پازوکی را در حین خدمت سربازی دستگیر و زندانی کرده اند و خانواده ایشان را زیر فشار شدید قرار داده اند. پدر ایشان آقای دکتر شهرام پازوکی از اساتید صاحب نام فلسفه و عرفان در سطح بین المللی میباشند.
شهرام پازوکی و حمید رضا مرادی؟
اگر چه مصطفی آزمایش میدان دار اصلی مسائل سیاسی فرقه بود و شهرام پازوکی نیز او را کمک می کرد ولی در 5 سال گذشته رقیب جدیدی وارد میدان شد که مورد علاقه شدید نورعلی تابنده قطب لیبرال فرقه قرار گرفت واو کسی نیست جز حمید رضا مرادی سروستانی.
با نزدیک شدن حمید رضا مرادی سروستانی نورعلی تابنده رقابتی سخت در فرقه آغاز شد.
باند حمید مرادی توانسته بود محبوبیتی فراوان نزد تابنده پیدا کند و همین امر موجب دلخوری شدید مصطفی آزمایش شد.
در این بین حمید رضا مرادی که اصولا عنصری تشکیلاتی بود توانست با کمک نورعلی تابنده فعالیتهای رسانه ای و تشکیلاتی جدیدی را در فرقه آغاز کند و اکثر فراخوان های سالهای اخیر در رابطه با تجمعات و درگیریها کار وی بوده است.
شهرام پازوکی هم برای عقب نماندن از قافله رابطه ی وسیعی را با حمید رضا مرادی آغاز کرد و حتی در جلساتی که در دفتر سایت مجذوبان نور در پاسداران نزدیک منزل نورعلی تابنده برگزار می شد شرکت می کرد.
هجمه های وسیع حمید رضا مرادی و سایت وی به انقلاب اسلامی و حتی ولی فقیه باعث حمایت شدید ضد انقلاب و شخض مریم رجوی از این فرقه شد که تا کنون بارها در رسانه های وابسته به نفاق این فرقه مورد حمایت قرار گرفت.
به هر حال روابط دوگانه شهرام پازوکی با حمید رضا مرادی و از آنسو مصطفی آزمایش بعضا مورد دلخوری این دو نیز واقع شد اما در حقیقت آنچه برای پازوکی مهم است ماندن در قدرت و جلب حمایتهای مالی بیشتر نورعلی تابنده است.
اگر چه به اعضای فرقه گنابادی تلقین کرده اند که این فرقه ظاهرا مانند سایر فرقه های صوفیه سیاسی نیست ولی در حقیقت از نظر نورعلی تابنده این فرقه فقط ابزاری است جهت مخالفت سیاسی با انقلاب اسلامی که نورعلی تابنده با دوستان لیبرال جبهه ملی خود مانند فروهر ها و.. سالها با آن مبارزه کرده اند.
یکی از مهمترین راهبردهای نورعلی تابنده تضعیف نظام اسلامی و ایجاد تشنج در داخل کشور است تا بتواند انقلاب اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر کند.
زارا نورانی
زارا نورانی از دراویش گنابادی ساکن انگلستان است.سابقه دوستی دیرینه ای با قطب فرقه دارد.او مانند مصطفی آزمایش مسئولیت تخریب وجهه نظام اسلامی را به عهده دارد.این فرقه برای اینکه بتواند سایر گروه های ضد انقلاب و یا حتی مجامع بین المللی را با خود همراه سازد کمیته ای با عنوان "کمیته حمایت از حقوق دراویش و دانشجویان "را راه اندازی کرده است.البته بماند که مساله دانشجویان چه ربطی به این دراویش دارد.
زارا نورانی اصولا یک آدم لامذهب است که نام خود را از زهرا به زارا تغییر داده است.او در لندن با اعضای گروه های چپ،منافقین و جبهه لیبرال لندن ارتباط دارد.
نمایش موهن سال 89
در سال 1389 نمایش موهنی توسط زارا نورانی و دوستان درویشش در اهانت به نظام اسلامی،روحانیت و سپاه برگزار شد.
در این نمایش موهن که خود زارا نورانی نقش یک درویش را بازی می کرد اهانتهای فراوانی به نظام شد.
ارتباط با بهائیت
وی ارتباط فراوانی با بهائی های مقیم لندن بویژه بی بی سی فارسی دارد.مهمترین عنصر ارتباطی وی بهروز آفاق است.
دلایل رویگردانی خانواده پازوکی از فرقه گنابادی
چندی پیش در رسانه ها خبری منتشر شد مبنی بر بازداشت صالح پازوکی فرزند شهرام پازوکی (از فعالان فرقه گنابادی).
اخبار تکمیلی که منتشر شد مشخص شد صالح پازوکی و همسر شهرام ،عضو فرقه به اصطلاح عرفان کیهانی بوده اند و حتی در منزل شهرام جلسات فرقه برگزار می شده است.خود شهرام نیز جلساتی با طاهری عرفان حلقه داشته است.
فتنه 88 و دراویش گنابادی
با قطبیت آقای نور علی تابنده عضو شورای رهبری جبهه لیبرال به اصطلاح ملی،فرقه گنابادی وارد بازیهای سیاسی جدیدی شد.اگر چه قبل از انقلاب نیز این فرقه کاملا سیاسی بود و بارژیم پهلوی رابطه ی تنگاتنگی داشت اما در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی دراویش این فرقه کمتر به سمت منازعه سیاسی با نظام رفتند.
با فوت محبوبعلیشاه قطب قبلی فرقه سکان این فرقه به دست آقای نور علی تابنده افتاد.او که از دوران برکناری دولت بازرگان در صف اپوزیسیون نظام قرار گرفته بود این بار ابزار مناسبی برای درگیری با نظام پیدا کرده بود.استفاده از چند هزار درویش گنابادی ساکن در ایران ابزار خوبی بود برای فشار سیاسی به انقلاب اسلامی.
با روی کار آمدن دولت آقای احمدی نژاد همه ی جریانات فرقه ای کشور همگام با استکبار جهانی به مقابله با این دولت برخواستند و این فرقه نیز از این مساله عقب نماند.
در فتنه 88 دراویش نعمت اللهی نیز به صف جریان برانداز پیوستند و تلاش کردند در کف خیابانها با انقلاب مبارزه کنند.در 25 بهمن امسال استکبار جهانی برای دور کردن اذهان مردم دنیا از مسائل جهان اسلام و قیامهای منطقه از همه ی دشمنان داخلی درخواست کرد که به کف خیابانها بیایند شاید بتوانند موج خبری در دنیا ایجاد کنند وباعث یاس انقلابها شوند.
مصطفی آزمایش نوکر دستگاه امنیتی فرانسه و نماینده فرقه در اروپا شبها در شبکه های مختلف حنجره ی خودرا پاره کرد اما نهایتا در روز 25 بهمن تعدادی از دراویش به همراه بهایی ها،سلطنت طلبها و منافقین به خیابانها امدند که به دلیل کمی جمعیت باعث خجالت اربابان خود شدند.
آدرس:
http://www.javanonline.ir/vdchx6nk623nmid.tft2.txt
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
لینک دوستان
آوای آشنا
فهرست موضوعی یادداشت ها
اشتراک