بازدید امروز : 169
بازدید دیروز : 43
8- بازگشت به اصل سؤال
حال به سؤال اصلی برگردیم و آن اینکه چرا پیامبران یهود به ایران میآمدند؟ چنانکه گفته شد، فیلم مذکور چهرهای مظلوم از یهود نشان داده است به نحویکه بیننده گمان میکند یهود با پیامبران خود هماهنگ بودهاند و آنها و پیامبرانشان با هم از ظلم غیر یهود نسبت به یهود فرار کرده و به ایران میآمدهاند. مثلاً میگوید:
«پس از آنکه جالوت ستمکار بر قوم یهود چیره شد، مردانشان را کشت و زنانشان را به اسارت گرفت، قوم یهود دست به دامان اشموئیل پیامبر شد. اشموئیل طالوت را به پادشاهی برگزید و در جنگی نابرابر حضرت داود سنگ در فلاخون گذاشت و جالوت را هلاک کرد.»
و دربار? ورود پیامبران یهود به ایران چنانکه در نقل قول قبل آمد، فقط به یک نکته بسنده میکند و آن اینکه: آنها به «تصادف تاریخ» به ایران آمدهاند!
در حالیکه این درست نیست، اصلاً اعتقاد به تصادف عقید? درستی نیست، و از دیدگاه فلسفی درست نیست و خرافه است، چون تصادفی یعنی بی علت و هیچ حادثهای بی علت نیست. مگر میشود ده تن یا بیشتر و کمتر از پیامبران تصادفی یعنی بدون علت به ایران آمده باشند؟!
حقیقت مطلب این است که یهود پیامبران خود را میکشتند. لذا آنها چون از جنایات یهود و پیامبرکشی آنها میترسیدند و تحت تعقیب آنها قرار میگرفتند، از سرزمین تحت حکومت یهود فرار کرده به ایران میآمدند. این با تصویر قرآنی بهتر سازگار است. شاید کلم? «تصادف تاریخ» تصادفی نباشد و پوششی باشد برای روشن نشدن این مطلب و در عین حال خالی نبودن جای سؤال و برانگیخته نشدن سؤال! در غیر اینصورت گمراهی آشکار است.
نشر دهندگان این فیلم باید افراد متعهدی باشند، در اینصورت باید گفت متأسفانه به اهمیت مسئل? فیلم و قدرت تأثیر و وسعت تأثیر آن توجه نکردهاند. لذا فیلمی که برای حدود 80 میلیون جمعیت پخش میشود خالی از هرگونه دقت ابتدائی است. مثلاً میگوید:
«بخت النصر دانیال را به کام شیران فرستاد (دقیق? 30/5)، ولی او نجات یافت».
در حالیکه مسئله چیز دیگری است. دانیال در نزد بخت النصر عزیز و ارجمند بود. در تاریخ گفته شده است که خود بزرگان یهود به خاطر حسادت دانیال را به کام شیران فرستادند.
تورات مینویسد: داریوش او را در چال? شیران انداخت. جریان از این قرار است که دانیال در نزد داریوش ارج و مقام بسیار بالائی داشت. وزیران و والیان که از همین یهودیان هم در بین آنها بودند، از نفوذ او بیمناک شده و توطئه کردند و داریوش مجبور شد او را در چال? شیران بیندازد ولی بسیار نگران بود و دعا میکرد که نجات یابد و میدانست که نجات خواهد یافت. و چون فردا به چال? شیران رفت و دید که نجات یافته است، بسیار خوشحال شد.
9- مظلوم نمایاندن یهود بر خلاف روایت قرآنی
مظلوم نمایاندن قوم یهود در سرتاسر این فیلم بوضوح به چشم میخورد. از جمله در مورد شموئیل پیامبر میگوید:
«پس از آنکه جالوت ستمکار بر قوم یهود چیره شد، قوم یهود دست به دامان اشموئیل پیامبر شد. اشموئیل طالوت را به پادشاهی برگزید و در جنگی نابرابر حضرت داود سنگ در فلاخون گذاشت و جالوت را هلاک کرد.»
این جمله چنین مینماید که قوم یهود، قومی مظلوم بودند و جالوت به آنها ستم کرد و آنها به پیامبر متوسل شدند و به متابعت او جالوت را شکست دادند. امّا این تصویر خلافت روایت قرآن است. قرآن کریم این جریان را تا حدودی مشروح در آیات 246 تا 252 سور? مبارک? بقره توضیح داده است. اگر به این آیات مراجعه میشد چنین خبطی صورت نمیپذیرفت. روایت قرآنی چنین است:
«آیا میدانی حکایت آن دسته از بزرگان بنیاسرائیل را که بعد از موسی [دچار ظلم جالوت شده بودند] به پیامبری از خودشان [شموئیل] گفتند پادشاهی برای ما نصب کن تا به همراه او در راه خدا بجنگیم؟ او گفت آیا احتمال نمیدهید اگر جنگ برای شما مقرر شود، از جنگ سرباز زنید و نجنگید؟ گفتند ما را چه شود که در راه خدا جنگ نکنیم در حالیکه از دیار خود اخراج شده و از فرزندانمان دور گشتهایم؟ امّا همین که جنگ بر آنها تعیین شد، جز عد? اندکی از آنها روی گرداندند و خدا به حال ظالمان آگاه است.
پیامبرشان به آنها گفت بدرستی که خداوند طالوت را به عنوان پادشاه بر شما برگزید. آنها [به پیامبر و خدا اعتراض کرده و] گفتند، چگونه او شایست? پادشاهی بر ماست درحالیکه ما به پادشاهی سزاوارتریم و به او مال وسیع داده نشدهاست؟ گفت بدرستی که خدا او را بر شما برگزیده است و در علم و جسم فزونی داده است و خداوند سلطنت خود را به هر که بخواهد میدهد و خدا وسعت بخش و دانا است. و پیامبرشان به آنها گفت علامت پادشاهی او این است که تابوت عهد برای شما میآید که در آن آرامشی از سوی پروردگارتان خواهد بود و بازماندهای از آنچه خاندان موسی و هارون باقی گذاشتهاند و آن را ملائکه حمل میکنند. بدرستی که در آن نشانهای است برای شما اگر مؤمن باشید.
پس وقتی طالوت با سپاهیان [به قصد جنگ] فاصله گرفتند، [چون اکثر سپاهیان صادق نبودند خداوند امتحانی فرستاد]، او گفت خداوند شما را به وسیل? نهری آزمایش میکند، پس هر کس از آن بنوشد از من نیست و هر که از آن نخورد او از من است، الاّ آن کسی که فقط یک مشت آب برگیرد و بنوشد [که حکم او بعداً معلوم خواهد شد]. اما همه از آن نوشیدند مگر اندکی از آنها، پس چون او و کسانی که با او ایمان آورده بودند، از نهر گذشتند، گفتند امروز ما را یارای مقابله با جالوت و لشکر او نیست، [امّا] آنهایی که ایمان داشتند که خدا را ملاقات خواهند کرد گفتند بسا گروه اندکی که بر گروه کثیری به اذن خدا پیروز شدهاند و خدا با صابران است. پس چون با جالوت و سربازانش روبرو شدند گفتند خدایا بر ما صبر عنایت کن و قدمهای ما را ثابت کن و بر قوم کافر پیروز گردان. پس آنها را به اذن خدا شکست دادند و داود جالوت را کشت و خدا به داود ملک و حکمت داد و آنچه میخواست به او آموخت…». (بقره / 246 تا 251)
چنانکه دیده میشود قوم سرکش و فسادگر و بهانهگیر بنیاسرائیل که پیامبران خود را میکشتند و آنها را تکذیب میکردند، به ظلم خود گرفتار شده و خداوند جالوت را بر آنها مسلط کرد. بزرگان آنها از شموئیل خواستند که پادشاهی مقررکند. او با آنکه میدانست آنها اهل جنگ نیستند، از خدا خواست و خدا نیز طالوت را به پادشاهی برای آنها نصب کرد، ولی فیلم میگوید شموئیل پیامبر او را نصب کرد.
به هر حال آنها پیامبر و خدا را تکذیب کرده و ایراد گرفتند. خدا نیز آنها را امتحان کرد و جز عد? قلیلی وفادار نماندند، و آن هنگام که اعلام جنگ شد، اکثر آنها سر باز زدند و فقط عد? قلیلی به جنگ آمدند و داود جالوت را شکست داد و…
دیده میشود که قرآن کریم از قوم یهود چهرهای سرکش، بهانهگیر، ظالم و ستمگر، حیلهگر و مکار و در عینحال بیمنطق و غیر عقلانی ارائه میدهد که در مقابل پیامبران خود بوده و با آنها مبارزه میکردند. امّا فیلم مذکور در مقابل قرآن از آنها قومی مظلوم، خداجو و پیامبردوست ارائه میدهد.
نکت? مهم دیگر که اشاره به آن وعده شد، این است که این مقابر از اماکن مقدس اسلامی است و هیچ یهودی به زیارت این پیامبران نمیآید و فقط برای مسلمین زیارتگاه است. این خود هشدار میدهد که یهود با این پیامبران رابطهای الهی و صحیح نداشتهاند! این نکتهای است شایان توجه که اگر پخشکنندگان فیلم به آن توجه میکردند، خبط و خلط و خطلی به نام «پیامبران سرزمین ما» پدید نمیآمد.
این اماکن زیارتگاه یهودیان نبوده و به زیارت این اماکن نمیآمدهاند. اما به انگیزهای سیاسی اخیراً تصمیم گرفتهاند سالی یک بار به مقبر? دانیال نبی بیایند، آن انگیزه هم به گفتة خودشان عبارت است از تثبیت ریشههای ایرانی خود!
حال با در نظر گرفتن چنین هدف و انگیزهای، ساخت و پخش فیلم «پیامبران سرزمین ما» در کنار این جریان تأمل برانگیز است.
10- بخت النصر ظالم و یهود مظلوم!
در این باره فیلم میگوید:
«بخت النصر بیت المقدس را ویران کرد و حَجَی آن را دوباره ساخت و به اکباتان آمد و آنجا آرام گرفت»
امّا نمیگوید که چرا بخت النصر بیت المقدس را ویران کرد؟ این مسئل? مهمی است که اگر به آن توجه میشد وضعیت این فیلم دگرگون میگشت. این فیلم بدون شک تحریف تاریخ و تحریف نظرات اسلام و قرآن است. قرآن کریم در اوائل سورة اسراء در این باره میفرماید:
«در تورات به بنیاسرائیل گفتهایم که شما دو بار در زمین فساد خواهید کرد و برتری جویی بزرگی خواهید نمود. در این صورت برخی از بندگان خود را که سخت جنگجو و و محکمند بر شما میشورانیم و آنها درون خانهها را خواهند جست و شما را خواهند یافت و مجازات خواهند کرد.»
مفسرین میگویند این وعد? الهی در زمان بخت النصر یا نبوکَد نَصَّر واقع شده است. سپس میفرماید که:
«پس از آن نوبت را دوباره به شما میدهیم و شما را مال و فرزندان مرد خواهیم کرد و زیاد خواهید شد، و چون زمان وعد? دوم فرا رسد، باز بندگانی بر شما مسلط میکنیم که صورت شما را سیاه کنند و وارد مسجد الاقصی شوند و هر چه یابند کلاً ویران کنند». (سور? مبارک? اسراء / آیات 4 تا 7)
بار دوم احتمالاً جریانات امروزین بنی اسرائیل در فلسطین است. در این صورت خداوند آنها را نابود خواهد ساخت به نحوی که دیگر نتوانند طغیان کنند.
براساس تحلیل قرآن کریم، بخت النصر بندهای از بندگان خداست که یهود را به خاطر ظلم و جنایت خودشان مجازات کرد. جریان بخت النصر بیش از آنکه و پیش از آنکه نشانگر مظلومیت یهود باشد، نشانگر ظالم بودن آنها است. خود یهودیان هم قبول دارند که گرفتاری ایشان بدست بخت النصر نتیجه فسادها و ظلم خود آنها بوده است. از جمله تورات(ص 1202) کتاب دانیال نبی بند 9، پاسوق 7 میگوید: «ای خداوند عدالت از آن تو است و رسوائی از آن ما است چنانکه امروز شده است».
اما فیلم مذکور بر خلاف قرآن، از یهود چهرهای مظلوم ارائه داده و به این مسائل قرآنی اشار? کوچکی هم ندارد. این خود سؤال بزرگی است که چرا فیلم مذکور در این مسائل که قرآن در مورد آنها نظر دارد، به قرآن مراجعه نکرده است؟
در مورد چهار پیامبر در قزوین میگوید:
«در آن هنگام که اصحاب کهف از جور دقیانوس درون غار بزرگ پنهان شدند، چهار پیامبر الهی، سلام، سلوم، سهولی و اَلقیا به سرزمین امن ایران پناه آوردند و این نقطه از شهر باستانی قزوین را برای انجام رسالت خویش برگزیدند».
امّا این واضح است که یهودیان دقیانوس را وادار کردند که اصحاب کهف را که از مسیحیان و نصارای حقیقی بودند تعقیب کنند. امّا چرا از این جور یهود که موجب فرار این چهار پیامبر هم شدند چیزی نمیگوید؟!
11- اِستَر و مُردِخای و ایرانی کشی یهود
این فیلم از تنها زیارتگاه بزرگ یهودیان در ایران غفلت کرده یا آن را نادیده گرفته است. از آنجا که این زیارتگاه، تنها زیارتگاه بزرگ یهودیان در ایران است و با تاریخ یهود و ایران پیوند دارد، گو اینکه زیارتگاه متعلق به پیامبر نباشد، به این جهت باید در این فیلم مورد توجه قرار میگرفت.
چنانکه گفتیم مقابر منسوب به پیامبران در ایران، علیرغم آن که این پیامبران از بنیاسرائیل بودهاند، زیارتگاه یهودیان نیست. اخیراً هم که به نظر میرسد تحت برنامههای سیاسی تصمیم گرفتهاند سالی یک بار به زیارت قبر دانیال نبی بروند، خود آنها گفتهاند این کار برای اثبات سابق? ایرانی آنهاست نه زیارت دانیال نبی علیه السلام.
امّا چرا این فیلم دربار? اِستَر و مُردِخای بزرگترین زیارتگاه یهود در ایران ساکت است و حداقل با عنوان تنها زیارتگاه یهود حرفی از آن نمیزند؟ به نظر ما این تصادفی نیست و اگر باشد، غفلت غیر قابل بخشش است. چون اِستر و مُردخای دو نفر هستند. اوّلی دختر برادر مُردِخای و مُردِخای عموی اوست که با فریب و نیرنگ به دربار خشاریار شاه راه یافتند و زمین? قتل عام ایرانیان را فراهم آوردند. آنها به یهود امر کردند به شهرها بریزند و هر که را خواستند بکشند.
«و در آنها [نوشتهها] پادشاه به یهودیانی که در هم? شهرها بودند اجازت داد که جمع شده به جهت جانهای خود مقاومت نمایند و تمامی قوت قومها و ولایتها را که قصد اذیت ایشان میداشتند با اطفال و زنان ایشان هلاک سازند و بکشند و تلف نمایند و اموال ایشان را تاراج کنند». (استر بند9، ص781 تورات).
و تورات میگوید در دو روز بیش از 80 هزار ایرانی از زن و مرد و کودک و پیر را کشتند. این مطلب نه در کتب تاریخ فرعی که در خود تورات مکتوب است، در کتاب اِستَر از تورات فعلی.
سپس تورات میگوید: آنها پس از این کشتار و قتل عام عمومی دلشان آرام گرفت و راحت شدند. این قتل عام در روز چهاردهم آذار واقع شد و این روز را روز فوریم یا پوریم مینامند. یهودیان هر ساله این ایرانکشی را جشن میگیرند و به یکدیگر تبریک میگویند و هدیه میدهند.
اینست که اگر از این زیارتگاه سخن میگفت، باید اندیش? قرآن کریم را دربار? یهود بسط میداد و دشمنی آنها را با ایران و ایرانی نشان میداد نه ارائ? چهرهای توراتی و مظلوم از یهود.
12- امّا پیامبری به نام قیدار
این دیگر شاهکار است. میگوید پیامبری از یهود بنام قیدار در خدابنده آرمیده است. در این فیلم او فرزند بزرگ حضرت اسماعیل تلقی شده است.
این امر از دو جهت صریحاً باطل است. اوّلاً اینکه بر فرض او پیامبر باشد، چون از نسل حضرت اسماعیل است، دیگر پیامبر یهود نیست. چون بنی اسرائیل یعنی یهود فرزندان یعقوباند که او فرزند اسحاق و او فرزند ابراهیم بود. حضرت ابراهیم دو فرزند داشت، یکی اسحاق و دیگری اسماعیل که پیامبر اکرم(ص) از نسل اوست. ثانیاً طبق روایات اسلامی مسلم است که از اسماعیل، جز خود او و پیامبر اکرم(ص) پیامبر دیگری نبوده است. اگر قیدار پسر اسماعیل باشد، قطعاً پیامبر نیست و یهودی هم نیست. درک این مطلب نیاز به چشم باز دارد و به فکر چندانی محتاج نیست. پس نظر این فیلم، خلاف نصوص صریح اسلامی است.
در آخر فیلم هم باز شجر? نبوت را نشان میدهد ولی بر روی نام پیامبر اکرم(ص) به سیاهی میرود تا آنکه در روی نام مقدس حضرت فاطمه(س) بسته میشود. درحالیکه در کنار آن اسامی ائم? شیعه علیهم السلام وجود دارد.
حال سؤال قبلی را تکرار کنیم که چرا فیلم وقتی به آن اسامی میرسد، متوقف و تاریک میشود. آیا معنی این مطلب حذف اسلام از ایران نیست؟ آیا این پیرو همان سیاستی نیست که میخواهد اسلام را از ایران حذف کند؟!
13- اشاره به نبرد آرماگدون
این فیلم پس از نام پیامبر اکرم(ص) با غروب و سیاهی و تاریکی و کلیپ صوتی یأس و ناامیدی مناسب با آن و غروب آفتاب و تاریکی، و زمین ترک خورد? بیابانی تاریک، ادامه مییابد و در گرداب آب و ریزش باران ریز شبنم گونه و طوفان و گرد و غبار ادامه مییابد و خورشید را پشت ابرهای تاریک نشان میدهد و با نال? کودکی بسته میشود. آیا این همان نبرد آرماگدون یا هارمَجِدّون نیست؟ یعنی نبردی در آخر الزمان که به گمان یهود در آن تمام غیر یهودیان به آتش خواهند سوخت و از آسمان دود و شبنم میریزد. تورات درباره آن میگوید:
«و در زیر تو بازوهای جاودانی است. و دشمن را از حضور تو اخراج کرده میگوید هلاک کن. پس اسرائیل در امنیت ساکن خواهد شد. و چشم? یعقوب به تنهایی در زمینی که پر از غلّه و شیر باشد، و آسمان آن شبنم میریزد.» (تثنیه بند 33، پاسوق 21 به بعد)
از طرفی ساده نیست باور آنکه تهیه کنندگان فیلم از این امور اطلاع داشته و آگاهانه این مطالب را گفته باشند، و از طرف دیگر ساده نیست نادیده گرفتن این امور و تصادفی دانستن شباهتها در این فیلم با تورات.
14- ترس و سیاهی و وحشت و آتش و خشونت و خشکی و ناامیدی
این فیلم با موسیقی و کلیپهای تصویری خود که رعد و برق و امواج دریا و تاریکی و آتش را نشان میدهد، و همچنین پایان یافتن آن با خشکی و گری? کودک، ترس و وحشت و خشونت را القا میکند. حتی وقتی نقشه ایران را نشان میدهد و بر روی جایگاه قبور پیامبران زوم میکند، با صدای خمپاره و موشک که صدای نشستن هواپیما است، به پایین میرود. این مسئله دقیقاً همان اندیش? روحی? توراتی است که یهود و یَهُوَه خدای یهود همواره با ترس و وحشت همراه هستند.
«زیرا که یهوه خدایت آتش سوزنده و خدای غیور است.» (تثنیه بند 4، پا سوق 24).
و یهوه میگوید:
«و قصاص را بدست خود میگیرم، آنگاه از دشمنان خود انتقام خواهم کشید، و به خصمان خود مکافات خواهم رسانید و تیرهای خود را از خون مست خواهم ساخت. و شمشیر من گوشت خواهد خورد. از خون کشتگان و اسیران. با رؤسای سروران دشمن» (تثنیه باب 32، پا سوق 41).
از نظر تورات هم اکنون دوران سیاهی و تباهی یهود است. وقتی یهود هم? امتها را به زیر سلطه در آورد و دشمنان خود را نابود کرده باشد، آنگاه به آرامش خواهد رسید:
«دربار? جاد گفت متبارک باد آنکه جاد را وسیع گرداند. مثل شیر ماده ساکن باشد. و بازو و فرق را نیز میدرد. و حصّ? بهترین را برای خود نگاه دارد. زیرا که در آنجا نصیب حاکم محفوظ است و با رؤسای قوم میآید. و عدالت خداوند و احکامش را با اسرائیل بجا میآورد. و دربار? دان گفت: دان بچ? شیر است که از باشان میجهد. و دربار? نفتالی گفت: ای نفتالی از رضامندی خداوند سیر شو، و از برکت او مملّو گردیده مغرب و جنوب را به تصرّف آور، و دربار? اشیر گفت: اشیر از فرزندانْ مبارک شود و نزد برادران خود مقبول شده پای خود را به روغن فرو بَرَد. نعلین تو از آهن و برنجست، و مثل روزهایت همچنان قوّت تو خواهد بود. ای یشورون مثل خدا کسی نیست که برای مدد تو بر آسمانها سوار شود، و در کبریای خود بر افلاک. خدای ازلی مسکن تو است، و در زیر تو بازوهای جاودانی است و دشمن را از حضور تو اخراج کرده میگوید هلاک کن. پس اسرائیل در امنیت ساکن خواهد شد و چشم? یعقوب به تنهائی در زمینی که پر از غلّه و شیره باشد و آسمان آن شبنم میریزد. خوشا بحال تو ای اسرائیل، کیست مانند تو ای قومی که از خداوند نجات یافتهاید که او سپر نصرت تو و شمشیر جاه تو است و دشمنانت مطیع تو خواهند شد و تو بلندیهای ایشان را پایمال خواهی نمود.» (تثنیه، بند 33، پا سوق 21 به بعد، ص 303)
15- پیامبران غیر یهود در ایران
در ایران پیامبران غیر یهود بسیاری بودهاند که وجود آنها قطعیتر بعضی از این پیامبران علیهم السلام است. از جمله حضرت آدم، نوح و نیز ابراهیم و زرتشت و… به علاو? آنها پیامبری ایرانینژاد که قطعیتر از هم? اینها است و ما در کتاب ایران و ایرانشناسی از او یاد کردهایم و علاقمندان میتوانند به آن کتاب مراجعه کنند. حال سؤال اینست که چرا یادی از آنها نیست؟ آیا پیامبران سرزمین ما فقط یهودی بودهاند؟ آیا این خود باختگی نیست؟
سؤال آخر ما اینست که چرا پیامبران الهی را وسیل? تطهیر و نجات قومی قرار میدهید که خودشان آنها را میکشتند، و علاوه بر آن در کتابشان دهها فساد و فحشاء و ظلم و جنایت را به پیامبران خود نسبت میدهند؟! چرا به یهود باز گشتهاید؟ چرا به اسلام باز نمیگردید؟ این تذهبون؟
منبع : نوشته شده توسط: عباس فتحی
دریافت مستند: اینجا
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
لینک دوستان
آوای آشنا
فهرست موضوعی یادداشت ها
اشتراک