بازدید امروز : 114
بازدید دیروز : 72
به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا وقتی حجاج بین یوسف ثقفی برای نابودی مشی و منش علی (ع) به فکر خاموش کردن نزدیک ترین کسانی افتاد که کلام اورا در سینه ثبت کرده بودند، از اینکه همه قنبر را به او نشان می دادند تعجب نکرد.
خادم خانه علی کسی بود که هم آتش تفتیده امام بر دست برادر خلیفه مسلمین را دیده بود و هم تنها شاهد دست رد علی بر سینه طلحه ها و زبیر ها بود.
حتی حجاج بن یوسف هم می دانست که راوی مورد اعتماد مردم از حدیث های ناگفته امیرالمومنین (ع) غلام او قنبر است نه طلحه ها و زبیرها...
حجاج از قنبر پرسید: برای علی چه می کردی و از او چه میدانی؟
قنبر پاسخ داد: وقتی آب وضوی امام را مهیا می کردم دهمین آیه سوره طلاق را زمزمه می کرد: "وقتی آنچه را که به آنها یادآوری شده بود فراموش کردند..." امام این آیه را به شماها تأویل می داد؛ شما که هرچه شنیده اید را از یاد برده اید.
حجاج گفت پس تو بنده علی شده ای.
قنبر پاسخ داد: من خادم خانه علی هستم و بنده خدا. من خادم آقایی هستم که با دو شمشیر علیه کفر جنگید، دوبار هجرت کرد، به سمت دو قبله نماز خواند و حتی یک لحظه در راهی که برگزیده بود تردید نکرد. او یادگار مجاهدان و زبان گویای پیامبر بود.
قنبر نگاهی به حجاج انداخت و گفت: من حتی به کشته شدنم به دست تو آگاهم که آقایم از آن خبر داده است. و چنان شد که علی خبر داده بود...
روایت چه کسانی از احادیث و وقایع تاریخ پذیرفته است؟
اویس قرنی شبان شتر های بیابان بود، بلال برده حبشی و یا ابوذر شتربان و قنبر غلام وارث مشروع پیامبر خدا بودند و کسی ذره ای در آنچه که نقل می کردند به خاطر پیشه و لباسشان تردید نمی کرد.
در عین حال بودند کسانی که صحابی پیامبر خدا لقب داشتند و به امارت ها رسیدند اما روایاتشان بسیار محل اشکال و بی بنیاد است و البته یکی از مهمترین دلایل عدم اتکای تاریخ به روایات آنها شاید همین مسند ها و قدرت طلبی های آنان باشد.
حکایت خادمی که برای روایت زنده مانده است
پیرمرد فرزانه ای که در میان مردم ایران به «خادم امام» اشتهار دارد، در سال 1306 در روستایی نزدیک قم به نام ابرجس به دنیا آمد. وی قبل از پیروزی انقلاب در قم دکان جگرکی داشت.
با پیروزی انقلاب و اقامت حضرت امام در جماران، مرحوم حاج احمدآقا که در جستجوی فردی مطمئن بود تا بتواند امور دفتر و منزل حضرت امام را به او بسپارد، از طریق خواهر حاج عیسی که اقلیم خانم نام داشت و مدتها در نجف خدمتگزار بیت حضرت امام بود، حاج عیسی را به تهران فرا میخواند و او با رها کردن کار و کسب و منزل خود به تهران میآید و از سال 1360 جزو اولین کسانی میشود که به خدمت صادقانه در دفتر حضرت امام میپردازد
آری حاج عیسی هم خادم خانه رهبر جهان اسلام است. خدمت گزار مقر حکومت اسلامی و غلام حاکمی که پدر بود تا امیر. او خانه و کاشانه خود را برای گوشه نشینی در خانه یار رها کرد و از تنهای دارایی خود که دکان جگرکیش در قم بود هم گذشت و تا لحظه عروج امام لحظه ای از خدمت گزاری او غفلت نکرد.
پس از رحلت پیر جماران، حاج احمد آقا به او گفته بود که از دوری امام تا چهلم دوام نخواهد آورد. حاج عیسی درست در چهلمین روز ارتحال ملکوتی امام روح الله به کما رفت اما...
خادم امام می گوید: حاج احمد آقا به من فرمود که تا چهلم امام بیشتر زنده نخواهی ماند و همینطور هم شد، من روز چهلم امام خمینی (ره) به شدت بیمار شدم و به کما رفتم؛ اما خدا خواست که زنده بمانم و این مسئولیت بزرگ (نقل خاطرات امام) را بر عهده بگیرم تا انشاءالله و به لطف خدا بتوانم با تعریف این خاطرات، راه امام را به جوانان معرفی کنم".
آری شاید او برای روایت زنده مانده است.
اما همین که زبان به روایت گشوده است کلام او را به گناه پیشه پیش از خادمیش بی اساس می خوانند. خادم امام چون باغ دار و سرمایه دار نیست نباید از سیره امام، خارج از سخنان کسانی که به تشخیص مصلحت خود خاطره گو شده اند سخن بگوید و الا با گستاخی تمام می شود عیسی جگرکی...
خادم امام چه گفت؟
حاج عیسی جعفری در خصوص نقل قولهای منتسب به امام (ره) از سوی برخیها طی روزهای گذشته به خبرنگار دانا گفت: "نباید به سخنان بعضیها اهمیت داد؛ چرا که این سخنان بیخود است. اگر امام به دلیلی غیر از اسلام و دین و قرآن قیام میکرد هیچ کس به سخنان وی گوش نمی داد؛ حرف هایی که این روزها به نقل از امام مطرح میشود علیه نظام و دین است لذا نباید به این حرفها اهمیت داد. اگر امام به دلیلی غیر از اسلام و دین و قرآن قیام میکرد هیچ کس به سخنان وی گوش نمی داد؛ حرف هایی که این روزها به نقل از امام مطرح میشود علیه نظام و دین است لذا نباید به این حرفها اهمیت داد. نوه امام که کسی نیست؛ اگر خود امام هم خلاف دین و قرآن حرف میزد کسی به آن توجه نمیکرد به همین خاطر نباید به این حرفها اهمیت داد. سخنان برخی ها علیه دین و قرآن و جمهوری اسلامی است".
خدمتگزار امام در مورد نقل خاطره از امام از سوی هاشمی گفت: "آقای هاشمی در آن زمان در دروازه دولت سکونت داشت و از همان زمان خطی را دنبال میکرد که این خط غیر از جمهوری اسلامی ایران بود. در آن زمان امام آقای هاشمی را خواست تا هم وی را از ادامه طی مسیر درخطی که دنبالش بود بازدارد و هم اینکه از سیاست وی استفاده کند و به همین دلیل بود که آقای هاشمی به مکان فعلی که متعلق به یک سرهنگ بود نقل مکان کرد تا نزدیک امام باشد".
وی تاکید کرد: "ما از ریشه همه این مسائلی که مطرح می شود آگاه هستیم. امام امریکا را مثل سگ درندهای میدانست که اگر پا روی دمش بگذاریم پاس میکند و در کل ایشان هیچ اعتقادی به رابطه با آمریکا نداشت و اگر کسی خلاف این بگوید دروغ گفته است".
رسانه های نزدیک به خاطره گویان مصلحتی، در واکنش به این سخنان صریح و بی پرده حاج عیسی که در انتقاد از هاشمی بود خادم امام را عیسی جگرکی نامیدند و به تمسخر وی پرداختند.
آری حاج عیسی دکان جگرکی داشته است مثل اویس های شبان و ابوذر های شتر بان. اما حاج عیسی خادمی و غلامی را در مکتب قنبر ها آموخته و برای روایت زنده مانده است...
قصه پردازها انتظار این مقابله مردمی را نداشتند
در همین رابطه عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به خبرنگار سرویس سیاسی دانا گفت: برخی ها گمان نمی کردند که با اظهار نظر های نا به جا در خصوص خط روشن امام (ره) با این چنین ایستادگی چشمگیری از سوی آحاد مردم مواجه می شوند.
آیت الله حسن ممدوحی گفت: تفسیر و تبیین خط مشی انقلاب در شرایط گوناگون با مقام عظمای ولایت است و وجود این نقطه محکم اتکا برای ادامه مسیر، دیگر هیچ جای شبهه و تردید و خاطره گویی باقی نمی گذارد.
وی ادامه داد: پاسدار بصیر و بیدار انقلاب با تیز بینی همه چیز را رصد می کند و خط امام (ره) در سیره مقام معظم رهبری متجلی است.
آیت الله ممدوحی گفت: علما، نخبگان و مردم هوشیارانه در برابر همه انحراف ها ایستاده اند و این بار نیز به خوبی بر مواضع استواری را در باره برخی ابهام آفرینی ها دیده ایم که بدون شک در روز 13 آبان به اوج خود خواهد رسید.
مردم کلام امام را می شناسند و با تحریف کنندگان برخورد می کنند
همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به دانا گفت: مهم نیست که چه کسی قصد تحریف سیره امام (ره) را دارد. حتی اگر این اقدام از سوی بستگان بیت صالحه امام (ره) باشد مردم آن را بر نخواهند تافت.
حجت الاسلام احمد سالک گفت: مردم خود سخنان و کلام امام (ره) را دارند و آن را می شناسند به همین دلیل حتی اگر یک حرف از جملات امام جابه جا شود با آن برخورد خواهند کرد.
سالک گفت: از روزی که این سخنان مطرح شده و به عنوان مثال در باره شعار مرگ بر آمریکا برخی اظهار نظر ها می شود، می بینیم که مردم در نمازهای جمعه و در اجتماعات خود فریاد های مرگ بر آمریکا را رسا تر سر می دهند و این از هوشیاری و بصیرت مردم است.
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
لینک دوستان
آوای آشنا
فهرست موضوعی یادداشت ها
اشتراک